Stel een vraag
Hoe kunnen wij u helpen?

Schoonmaker van het jaar werkt bij Envida

In aanwezigheid van familieleden, vrienden en collega’s werd Sandy Varion, die vanuit Eivida Proper werkzaam is bij Beukeloord, gisteravond uitgeroepen tot ‘schoonmaker van het jaar’. Dit gebeurde in het Klasse Theater in Tilburg, waar de feestelijke uitreiking plaatsvond van de Golden Service Awards 2018. In haar oordeel had de onafhankelijke jury het over een topprestatie. Sandy heeft het juiste inlevingsvermogen, is leergierig en komt altijd met ideeën en verbeterpunten.'

Genomineerd
Sandy was enkele maanden geleden genomineerd door haar werkgever Hago Zorg (de samenwerkingspartner van Envida Proper) met de volgende onderbouwing. ‘Sandy heeft pas een wisseling van werklocatie gehad, en heeft dat meer dan prima opgepakt. Binnen no-time was ze helemaal ingewerkt en wist ze de harten te stelen van vele cliënten van het verzorgingshuis. In verschillende (glans)rollen draagt ze bij aan grote en kleine lichtpuntjes op de dag. Voor haar collega’s is ze een voorwerkster. Ze staat altijd klaar om te helpen.’ 

Vakkundigheid en servicegerichtheid
De cliënten met wie Sandy dagelijks te maken krijgt op haar werk leiden onder meer aan (zware) dementie of autisme. Maar Sandy weet hier feilloos mee om te gaan, zo ondervond de jury. “Sandy beheerst de omgang met mensen met dementie of autisme en ze weet conflict vermijdend te communiceren, wat heel goed aansluit bij de doelgroep,” zo vertelde het jurylid na het werkbezoek. Als illustrerend voorbeeld werd genoemd dat de zwaar dementerende cliënten tegen de verpleegkundige zeggen: ‘Let op, Sandy komt zo, dus niet knoeien met de hagelslag.’ Sandy’s leidinggevenden én de zorg onderstrepen dan ook haar vakkundigheid en haar servicegerichtheid naar alle partijen. “Ik vind deze dame uitmuntend in haar werk en in haar zijn. Het contact dat zij maakt met cliënten, leiding, zorgcollega’s is absoluut bijzonder. Sandy is een ambassadrice van het vakgebied. Met eigen ogen en oren kon ik meemaken wat voor een verschil deze dame maakt. Zij biedt cliënten veel rust, reinheid en gezelligheid. Ze is zó gek op die mensen, ze werkt met hart en ziel in dit team,” luidde de lovende beoordeling van de jury.

Waardering
Sandy, die niet graag in de belangstelling staat, doet vooral wat goed voelt: “Wat me in Beukeloord bevalt, is dat ik voel dat ik word gewaardeerd en dat niemand me afremt in mijn spontaniteit”, zegt Sandy. “In mijn omgang met de bewoners doe ik wat mijn hart mij ingeeft. Dat schijnt goed te werken, want het heeft geleid tot de nominatie. Op mijn werkplek ben ik eerder deze maand al gehuldigd vanwege het bereiken van de halve finale. Ik was verrast daardoor, omdat ik dacht en nog steeds denk: ik doe niks speciaals, waarom al die poeha? Tegelijkertijd vond ik de huldiging een mooie gebeurtenis. Dat ik hier nu als winnaar sta, maakt het nog mooier.”

The Golden Service Awards
The Golden Service Awards bekronen opmerkelijke prestaties in de schoonmaaksector. De bedoeling van de awards is een bijdrage te leveren aan de kwaliteit binnen de sector. Een stimulans in het kwaliteitsbewustzijn van leveranciers en opdrachtgevers.

DEEL DEZE PAGINA OP