×
Mag ik mijn ledenpas uitlenen aan iemand buiten mijn gezin?

De ledenpas is gekoppeld per adres/huishouden. Het is niet toegestaan om de ledenpas aan derden uit te lenen.

Hoeveel personen mogen gebruik maken van de ledenpas bij dagjes uit?

Dit is per uitje beschreven en bij iedere aanbieder verschillend.   

Mag ik de bioscoopkaartjes voor de filmochtend al van tevoren kopen?

Ja dat mag, maar is niet noodzakelijk. U kunt een week van te voren de kaartjes kopen bij de Euroscoop.

Dien ik mij af te melden als ik toch niet aanwezig kan zijn bij de filmochtend?

Wij stellen dit wel op prijs. Euroscoop kan dan rekening houden met het aantal personen i.v.m. het inkopen van een traktatie.

Wat zijn de openingstijden van de Envida Ledenservice?

De medewerkers van Envida Ledenservice zijn aanwezig op werkdagen van 09.00 tot 17.00 uur. U kunt ons dan telefonisch bereiken via 043 - 369 06 10. Een e-mail sturen kan natuurlijk ook na kantooruren en/of in het weekend: ledenservice@envida.nl

Hoe word ik lid?

U kunt zich aanmelden via de website, per e-mail (ledenservice@envida.nl) of telefonisch: 043 - 369 06 10. Als u op deze link klikt vindt u meer informatie en tevens een aanmeldformulier.

Kan ik gebruik maken van de collectieve verzekering van VGZ of CZ via Envida Ledenservice?

Ja, dat kan. Leden van Envida Ledenservice kunnen profiteren van premies met collectiviteitskorting en uitstekende voorwaarden. Klik op deze link voor meer informatie hierover.

Hoe geef ik een adreswijziging door?

Als u een adreswijziging wilt doorgeven kunt u tijdens kantooruren bellen met 043 - 369 06 10. De wijziging kunt u ook per e-mail doorgeven: ledenservice@envida.nl.

Hoe kan ik me inschrijven voor een cursus van Envida Ledenservice?

Informatie over de cursussen vindt u op de website. Hier ziet u een overzicht van de cursussen. Als u op de naam van de cursus van uw keuze klikt, ziet u hoe u zich hiervoor kunt aanmelden. Bellen of mailen met onze ledenconsulenten kan natuurlijk ook: 043 - 369 06 10/ledenservice@envida.nl.

Valt huishoudelijke hulp, verpleging en verzorging en uitleen van hulpmiddelen ook onder het lidmaatschap?

De huishoudelijke hulp wordt geregeld door de gemeente via de Wmo, de Wet maatschappelijke ondersteuning. Verpleging en verzorging wordt vergoed vanuit de zorgverzekering. Ook de uitleen van hulpmiddelen gaat via de zorgverzekering, met uitzondering van de eenvoudige loophulpmiddelen (looprek, rollator, krukken, lichtgewicht rolstoel en driepoot). Eénmaal per jaar kunnen leden de eenvoudige hulpmiddelen 13 weken gratis lenen.

Hoe kan ik de thuiszorgwinkel bereiken?

De thuiszorgwinkels zijn gevestigd in:

  • Maastricht, Mockstraat 1 en Brusselsestraat 148
  • Sittard, Stationsplein 7-8
  • Roermond, Velstraat 1
  • Kerkrade, Kapellaan 11A
  • Brunssum, Prins hednriklaan 376

En zijn bereikbaar via telefoonnr. 0800 - 288 77 66.

Er is een bedrag van € 18,25 afgeschreven van mijn bankrekening. Waarvoor is dat?

Dat is het bedrag voor het lidmaatschap van Envida Ledenservice, vroeger GroeneKruis Service geheten. U heeft ons gemachtigd om het jaarlijkse contributiebedrag via een automatische incasso te laten innen.

Hoe kan ik me aanmelden voor een zwangerschapscursus, postnatale cursus, informatieavond borstvoeding of een andere cursus voor jonge ouders?

De cursussen voor jonge ouders worden georganiseerd door onze collega's van Envida JGZ (Jeugd GezondheidsZorg). Leden van Envida Ledenservice ontvangen 10% korting op de verschillende cursussen voor jonge ouders. Kijk op de website voor het actuele aanbod en om aan te melden https://www.envida.nl/wijkzorg/consultatiebureaus/cursussen

Wat zijn de openingstijden van de uitleen?

De openingstijden en de adressen van onze thuiszorgwinkels staan elders op onze website.

Waar kan ik personenalarmering aanvragen?

U kunt personenalarmering aanvragen door te bellen met onze medewerkers van het Servicebureau. Zij zijn tijdens kantoortijden bereikbaar via 043 - 369 06 10. Hun e-mail adres is service@envida.nl. Meer informatie vindt u als u op deze link klikt.

Wat moet ik doen als ik de zender van mijn personenalarmering kwijt ben?

Dat is vervelend en geeft een onveilig gevoel. De zender waaraan de alarmeringsknop is bevestigd, is namelijk onmisbaar. Weet u zeker dat u hem buitenshuis bent kwijtgeraakt? In dat geval wordt het moeilijk. U kunt hooguit bij het politiebureau navragen of iemand een zender heeft afgegeven.

Bent u niet buiten geweest met uw zender, dan moet u misschien toch nog eens heel goed zoeken in uw woning, want aan de aanschaf van een nieuwe zender zijn hoge kosten verbonden. 

Heeft u daadwerkelijk een nieuwe zender nodig, dan vragen wij u om contact op te nemen met 043 - 369 06 10.

Wat doet Envida Ledenservice?

Envida Ledenservice is één van de grootste ledenorganisaties van Zuid-Limburg. Het servicepakket biedt gemaksdiensten die er voor zorgen dat er tijd is voor andere dingen of om zo lang mogelijk gezond thuis te blijven wonen. Ook ontspannende activiteiten die uw welzijn bevorderen zijn in ons aanbod opgenomen. Als lid profiteert u van heel veel kortingen en heeft u het lidmaatschap snel meervoudig terugverdiend.

Wat kost het lidmaatschap?

Het lidmaatschap loopt per kalenderjaar. De kosten voor 2019 bedragen per machtiging € 18,25.

Hoe kan ik het lidmaatschap stopzetten?

U kunt het lidmaatschap schriftelijk, zowel per brief als per e-mail (ledenservice@envida.nl), stopzetten vóór 1 november van het jaar.

Hoe kan men gebruik maken van de diensten van Envida Ledenservice?

Alleen leden kunnen gebruik maken van onze diensten, met uitzondering van de Personenalarmering. Leden kunnen telefonisch (043 - 369 06 10) of via mail (ledenservice@envida.nl) diensten aanvragen, zodat wij u in contact kunnen brengen met onze samenwerkingspartner(s).

Zijn alle diensten gratis?

Nee, aan de meeste diensten zijn kosten verbonden. Leden ontvangen natuurlijk wel aantrekkelijke kortingen op de gangbare tarieven.

Wat is het werkgebied van Envida Ledenservice?

Ons werkgebied is Maastricht, het Heuvelland en de Westelijke Mijnstreek.

DEEL DEZE PAGINA OP