×

Personenalarmering

Opmerking vooraf: vanwege de Coronacrisis kunnen Envida en de verschillende leveranciers de levertermijnen niet waarborgen. We doen ons uiterste best en rekenen op uw begrip.

Dankzij personenalarmering van Envida kunt u uw zelfstandigheid thuis zo lang mogelijk behouden. Gaat er onverhoopt toch iets mis, dan bent u met één druk op de alarmknop in verbinding met onze zorgcentrale. 24 Uur per dag het gemak van directe hulp als dat nodig is. Dat geeft een veilig, zeker en comfortabel gevoel. Dat is prettig voor u, maar ook voor uw familie, vrienden en buren.

De personenalarmering van Envida is bedoeld voor zelfstandig wonende ouderen en mensen met een verstandelijke of lichamelijke beperking, woonachtig in Maastricht en alle omliggende gemeenten in het Heuvelland en voor mensen die woonachtig zijn in de Westelijke Mijnstreek.

Wat is personenalarmering?

Na aanmelding wordt bij u thuis een alarmeringstoestel geplaatst. Dit toestel staat in verbinding met onze telefooncentrale. Bij dit toestel hoort een losse zender, die u met een koordje om uw hals of met een polsbandje aan de pols kunt dragen. In geval van nood (u voelt zich niet goed of bent gevallen en kunt niet meer zelfstandig overeind komen) drukt u op de rode knop van de zender, waarna er meteen een verbinding tot stand komt met onze telefooncentrale.

De medewerker van deze centrale ziet direct op het computerscherm wie u bent en waar u woont. Dus ook wanneer u buiten bewustzijn bent of moeilijk kunt spreken kan onze medewerker ervoor zorgen dat er hulp onderweg is. De medewerker van de telefooncentrale blijft altijd met u in contact totdat uw eigen contactpersoon of een medewerker van wijkzorg bij u in de woning is. Pas dan wordt de verbinding verbroken. Een veilig en zeker gevoel!

Welke personenalarmering kan ik kiezen?

U kunt kiezen uit 2 mogelijkheden:

1.    personenalarmering met eigen opvolging door uw eigen mantelzorgers:
Bij aanmelding geeft u 3 contactpersonen door die een sleutel hebben van uw woning en bereid zijn om onmiddellijk naar u toe te komen als de medewerker van de telefooncentrale dit vraagt. Van deze contactpersonen wordt verwacht dat zij u helpen of –indien gewenst- verdere hulp inschakelen.

2.    personenalarmering met zorgopvolging van Envida*
Een medewerker van de wijkzorg verleent bij u eerste hulp en schakelt zonodig verdere hulp in. Let op: De opvolging wijkzorg Envida geldt alleen voor de regio Maastricht (met uitzondering van het postcodegebied 6212 t/m 6219) en het Heuvelland, niet voor de Westelijke Mijnstreek. 

Wat zijn de kosten?

Personenalarmering met opvolging door eigen mantelzorgers

€ 19,95 per maand

Personenalarmering met zorgopvolging van Envida

€ 37,33 per maand

Eenmalige installatiekosten bij personenalarmering met opvolging door eigen mantelzorgers

€ 60,- (leden van Envida Ledenservice betalen eenmalig € 30,-)

Eenmalige installatiekosten bij personenalarmering met zorgopvolging door Envida

€ 138,60 (leden van Envida Ledenservice betalen eenmalig € 81,40)

Smarthub (indien gewenst)

€ 8,- per maand

2e alarmzender (indien gewenst)

€ 4,- per maand

Inwoners van de gemeente Maastricht kunnen een aanvraag indienen bij het Wmo-loket. Deze gemeente heeft namelijk een regeling waarbij u een tegemoetkoming in de kosten van personenalarmering van Envida kunt krijgen. Of dat inderdaad het geval is, hangt af van uw inkomen en vermogen.

Hoe kan ik personenalarmering aanvragen?

Aanvragen kan online, telefonisch (043-3690610) of via e-mail (personenalarmering@envida.nl)

Als u  kiest voor personenalarmering van Envida gaat u een huurovereenkomst met ons aan. Een blanco exemplaar van deze overeenkomst kunt u downloaden door op onderstaande link te klikken.

HUUROVEREENKOMST PERSONENALARMERING

AFMELDEN
Heeft u al personenalarmering en wilt u zich hiervoor afmelden? Klik dan HIER.