Hoe kunnen wij u helpen?

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Mag ik mijn ledenpas uitlenen aan iemand buiten mijn gezin?

De ledenpas is gekoppeld per adres / huishouden. Het is niet toegestaan om de ledenpas aan derden uit te lenen.

Hoeveel personen mogen gebruik maken van de ledenpas bij dagjes uit?

Dit is per uitje beschreven en bij iedere aanbieder verschillend.   

Mag ik de bioscoopkaartjes voor de filmochtend al van tevoren kopen?

Ja dat mag, maar is niet noodzakelijk. Als u ze van tevoren bij Euroscoop gaat kopen dan hoeft u op de ochtend zelf niet meer in de rij te staan.

Dien ik mij af te melden als ik toch niet aanwezig kan zijn bij de filmochtend?

Wij stellen dit wel op prijs. Euroscoop kan dan rekening houden met het aantal personen i.v.m. het inkopen van een traktatie.

Hoe lang duurt het voordat ik het roodborstje kan ophalen?

De voucher wordt binnen 2 weken verstuurd nadat het lidmaatschapsbedrag van uw rekening is afgeschreven.

Wat zijn de openingstijden van de Service van Envida?

De medewerkers van Service van Envida zijn aanwezig op werkdagen van 09.00 uur tot 17.00 uur.  U kunt ons dan telefonisch bereiken  via 043-369 06 10. Een e-mail sturen kan natuurlijk ook na kantooruren en/of in het weekend: service@envida.nl

Hoe word ik lid?

U kunt zich aanmelden via de website, per e-mail (service@envida.nl) of telefonisch: 043 - 3 690 610. Als u op deze link klikt, vindt u meer informatie en tevens een aanmeldformulier.

Kan ik gebruik maken van de collectieve verzekering van VGZ of CZ via Service van Envida?

Ja, dat kan. Leden van Service van Envida kunnen profiteren van premies met collectiviteitskorting en uitstekende voorwaarden. Klik op deze link voor meer informatie hierover.

Hoe geef ik een adreswijziging door?

Als u een adreswijziging wilt doorgeven, kunt u tijdens kantooruren bellen met 043-3690610. De wijziing kunt u ook per e-mail doorgeven: service@envida.nl

Hoe kan ik me inschrijven voor een cursus van Service van Envida?

Informatie over de cursussen en de wijze waarop u zich kunt aanmelden hiervoor, vindt u op de website. U vindt hier een overzicht van de cursussen. Als u op de naam van de cursus van uw keuze klikt, ziet u ook hoe u zich hiervoor kunt aanmelden. Bellen of mailen met onze medewerkers van het Servicebureau kan natuurlijk ook: 043-369 06 10 / service@envida.nl

Valt huishoudelijke hulp, verpleging en verzorging en uitleen van hulpmiddelen ook onder het lidmaatschap?

De huishoudelijke hulp wordt geregeld door de gemeente via de Wmo, de Wet maatschappelijke ondersteuning. Verpleging en verzorging wordt vergoed vanuit de zorgverzekering. Ook de uitleen van hulpmiddelen gaat via de zorgverzekering, met uitzondering van de eenvoudige loophulpmiddelen (looprek, rollator, krukken, lichtgewicht rolstoel en driepoot). Eénmaal per jaar kunnen de leden de eenvoudige hulpmiddelen 13 weken gratis lenen.

Hoe kan ik de thuiszorgwinkel bereiken?

Onze thuiszorgwinkels in Maastricht zijn bereikbaar via telefoonnummer 043 - 369 06 60.

Er is een bedrag van € 18,25 afgeschreven van mijn bankrekening. Waarvoor is dat?

Dat is het bedrag voor het lidmaatschap van Service van Envida, vroeger GroeneKruis Service geheten. U heeft ons gemachtigd om het jaarlijkse contributiebedrag via een automatische incasso te laten innen.

Hoe kan ik me aanmelden voor een zwangerschapscursus, postnatale cursus, cursus borstvoeding, of een andere cursus voor jonge ouders?

De cursussen voor jonge ouders worden georganiseerd door onze collega's van Envida JGZ (Jeugd GezondheidsZorg). Leden van Service van Envida ontvangen 10% korting op de verschillende cursussen voor jonge ouders. Kijk op de website voor het actuele aanbod en om aan te melden https://www.envida.nl/wijkzorg/consultatiebureaus/cursussen

Wat zijn de openingstijden van de uitleen?

De openingstijden en de adressen van onze thuiszorgwinkels staan elders op onze website.

Welke artikelen zijn er te krijgen in de thuiszorgwinkel?

Envida heeft in Maastricht twee thuiszorgwinkels, waar u artikelen kunt lenen. Als lid van Service van Envida ontvangt u korting op het huren of kopen van artikelen. Klik hier voor meer informatie over het assortiment, de openingstijden en contactgegevens.

Ik wil graag personenalarmering aanvragen

U kunt personenalarmering aanvragen door te bellen met onze medewerkers van het Servicebureau. Zij zijn tijdens kantoortijden bereikbaar via 043 - 369 06 10. Hun e-mail adres is service@envida.nl  Meer informatie vindt u als u op deze link klikt.

Wat moet ik doen als ik de halszender van personenalarmering kwijt ben?

Dat is vervelend en geeft een onveilig gevoel. De halszender waaraan de alarmeringsknop is bevestigd, is namelijk onmisbaar. Weet u zeker dat u hem buitenshuis bent kwijtgeraakt? In dat geval wordt het moeilijk. U kunt hooguit bij het politiebureau navragen of iemand een halszender heeft afgegeven.

Bent u niet buiten geweest met uw halszender, dan moet u misschien toch nog eens heel goed gaan zoeken in uw woning, want de aanschaf van een nieuwe halszender is niet goedkoop. 

Heeft u daadwerkelijk een nieuwe zender nodig, dan vragen wij u om contact op te nemen met 043-3690610.

Wat doet Service van Envida?

Service van Envida is één van de grootste ledenorganisaties van Zuid-Limburg. Het servicepakket van Service van Envida biedt gemaksdiensten die er voor zorgen dat er tijd is voor andere dingen of om zo lang mogelijk zelfstandig thuis te wonen. Ook ontspannende activiteiten die uw welzijn bevorderen zijn in ons aanbod opgenomen. Als lid profiteert u van heel veel kortingen en heeft u het lidmaatschap snel meervoudig terugverdiend.

Wat kost het lidmaatschap?

Het lidmaatschap loopt per kalenderjaar. De kosten voor 2018 bedragen per machtiging € 18,25.

Hoe kan ik het lidmaatschap stopzetten?

U kunt het lidmaatschap schriftelijk, zowel per brief als per e-mail (service@envida.nl), stopzetten voor het einde van het jaar.

Hoe kan men gebruik maken van de diensten van Service van Envida?

Alleen leden kunnen gebruik maken van onze diensten, met uitzondering van de Personenalarmering. Hiervan kunnen ook niet-leden gebruik maken. Leden kunnen telefonisch (043-3690610) of via mail (service@envida.nl) diensten aanvragen.

Zijn alle diensten gratis?

Nee, aan de meeste diensten zijn kosten verbonden. Leden ontvangen natuurlijk wel aantrekkelijke kortingen op de gangbare tarieven.

Hoe kan ik gebruik maken van de diensten?

U kunt zowel via de website, per e-mail (service@envida.nl) of telefonisch (043 - 369 06 10) contact met ons opnemen, zodat wij u in contact kunnen brengen met onze samenwerkingspartner(s).

Wat is het werkgebied van Service van Envida?

Ons werkgebied is Maastricht, het Heuvelland en de Westelijke Mijnstreek