Medewerkers zijn goed en passend opgeleid. Binnen Envida begeleiden wij cliënten en bewoners op een professionele en deskundige manier. Dit doen wij in een veilige en vertrouwde omgeving waarin we kunnen leren van elkaar én verbeteren met elkaar. Daarbij staan de kwaliteit van zorg en de veiligheid centraal.
Binnen Envida meten en verbeteren we voortdurende de kwaliteit van zorg en hoe cliënten, bewoners en medewerkers deze ervaren. De audits, meldingen en klachten zijn voor Envida belangrijke indicatoren om zicht te krijgen op de kwaliteit. Dit hoofdstuk biedt eveneens inzage in de externe verantwoording.
De thema’s die in dit hoofdstuk zijn opgenomen, zijn afgeleid van de – in samenspraak met de commissie Kwaliteit & Veiligheid (Raad van Toezicht) – opgestelde matrix. In dit document wordt nog apart aandacht besteed aan kwaliteit in de verpleegzorg en kwaliteit in de wijkzorg. In 2023 wordt gewerkt aan harmonisering van beide kwaliteitsmanagementsystemen, zodat zo veel mogelijk tegelijkertijd en op dezelfde wijze kwaliteitsgegevens worden gemeten.
Klik op onderstaande link voor de volledige rapportage.